محصول به سبد خرید اضافه شد
0

انواع مجتمع ها در روانشناسی عمق نگر

دسته‌بندی: روانشناسی عمق نگر
تاریخ: 17 دسامبر 2019
بازدید: 104 views

انواع مجتمع ها

“دایره المعارف مجتمع های روانشناختی” در مرتب سازی انواع مجتمع های موجود فراوان است. مانند هر نوع تمرین سیستماتیک ، نوع شناسی مجتمع های مدرن ، در واقع تا زمانی که تعداد فزاینده ای از مجتمع های نوظهور متوقف نشود ، برای علم مدرن یک چالش محسوب می شود. در اینجا فقط یک مرجع مختصر برای برخی از تکرارترین مجتمع ها وجود دارد.

مجتمع ادیپ \ elektra

معضل ذهنی معروف کودک که باید بین پدرش و تمایل مردانه خود به مادرش انتخاب کند ، به یک آشفتگی روانی تبدیل شده است که به عنوان مجتمع ادیپوس (برای پسران) یا مجتمع الکترا (برای دختران) شناخته می شود.

اعتقاد بر این است كه قهرمانان اساطیر یونان ادیپ و الكترا عاشق پدر و مادر خود شدند و برای كسب كامل آنها مجبور شدند پدر و مادر دیگری را به قتل برسانند ، پدر در مورد ادیپ و مادر در مورد الكترا. . با این حال ، با قتل مرتکب شده ، هیچ یک از آنها احساس رضایت نکرده اند ،

زیرا آنها در موقعیتی نبودند که بتوانند گزارش های صمیمی با عزیزان داشته باشند و نه با آنها ازدواج کنند ، که این به عنوان یک محارم قلمداد می شود ، با این وجود اسطوره این جزئیات را پنهان می کند.

از آن زمان ، عشق عظیم به والدین نسبت به محرومیت از دیگر ، نشانه ای از مجتمع ادیپوس \ Elektra در نظر گرفته شده است. با این وجود ، بدون شک همه عشق به چنین جورهایی نباید چنین باشند. این مجتمع به ویژه بیان می شود:

– محبت عمیق ، که برای والدین جنس مخالف آشکار می شود.
– نگرش برنج به پدر و مادر از همان جنس؛
– درک والدین به عنوان مرکز زندگی کودک؛
– ابراز تمایل به “ازدواج” با والدین.

– واکنش بسیار حساس به رد هیجانی یا جسمی والدین ، ​​که شخصیت جنسی ناخودآگاه را به همراه دارد ، خصوصاً در اوایل کودکی.
– تخیل در مورد روابط جنسی با والدین ، ​​که ممکن است بیهوش باشد.

در صورت عدم درمان ، مجتمع ممکن است مشکلاتی را در یافتن شریک مناسب در بزرگسالی ایجاد کند زیرا همه نامزدها با والدین مقایسه و تراز می شوند.

مجتمع آنتیگون

این بسیار شبیه به مجموعه Elektra است ، همانطور که هر دو دختران ادیپ بودند. این مجتمع به عنوان عشق غیرمنطقی دختر نسبت به پدر نشان داده شده است. در مورد آنتیگون ، چنین عشق فداکاری می تواند نه تنها به پدر ، بلکه سایر اعضای مرد خانواده ، به عنوان مثال هدایت شود. برادر.

مجتمع جوکاستا

این یک وسواس وسوسه کننده مادر بر پسرش است که با تمایل نهان و ایجاد فرقه عبادت پسران شدت می یابد. بسیاری در مورد پیچیده ادیپ شنیده اند ، با این حال ، تنها کمتر کسی می داند که به همان اندازه که ادیپ خواست مادرش ، مادرش ، جوکاستا ، همان احساس را نسبت به پسرش داشت. معمولاً چنین رابطه ای در غیاب چهره پدر طاقت فرسا ، یا اصلاً پدر وجود دارد.
علائم:
– تسلط و تسلط شدید ، که به عبادت کور پسران تبدیل می شود.
– تمایل سیری ناپذیر از تماس جسمی مداوم با ابراز عشق غیرقانونی.
– مطالبات بی وقفه مادر از حضور دائم پسر در کنار او.

پسری که در محاصره مراقبت های مادر قرار دارد ، در بزرگسالان رشد می کند که کاملاً نمی داند که روابط مادر و پسر می تواند آزادتر و وابسته به احساسات باشد. برای پسر مادر ، دشوار است که زندگی مستقل به عنوان یک مرد زندگی کنید ،

زیرا همه مراحل ، حتی انتخاب زنش باید با مادر توافق شود. و دلیلش این نیست که او نظر خودش را ندارد. به احتمال زیاد ، او این کار را می کند ، اما آنقدر در اعماق لایه های تکتونیکی از نفوذ مادر پنهان شده است.

اگر مادر چندین پسر داشته باشد ، مجتمع جوكاستا احتمالاً خود را در رابطه با یك پسر نشان می دهد كه ترجیحا ترین آنها است.

مجتمع گریزلدا

این مجموعه مظهر وسواس پدر است كه دختر خود را دائماً در كنار او نگه می دارد و همین امر باعث می شود كه وی مانع ازدواج او شود و به همین دلیل او را ترك كند.
معمولاً وقتی یک دختر همچنان توجه و مراقبت خود را به پدر می کند ، گره رابطه ای از بین می رود ، بنابراین به او اطمینان می دهد که حتی اگر خانواده خود را بزرگ کند ، همیشه از او حمایت خواهد کرد.

کتابخانه بزرگ پرتال اشارت

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

آشنایی با ما

کتابخانه دیجیتال اشارت جایگاه فرهنگی و علمی تخصصی در مجموعه بزرگ اشارت میباشد که با موجود نمودن انواع کتابخانه های موضوعی کتب کهن و بسیار نفیس را بصورت دیجیتال و الکترونیک منتشر نموئده و به اهل علم و معرفت ارائه مینماید .

ایران-تهران- ستارخان
تلفن: 02166561928

از ساعت ۸ الی ۱۸ -۰۲۱۶۶۵۶۱۹۲۸
با ما در تماس باشید

کلیه حقوق این سایت متعلق است به مجموعه بزرگ اشارت با مدیریت ایمان رضی زاده مشهور به حکیم رضی